Srdínko

Popis trasy - co vás čeká?

První tabule stezky je umístěna v Blansku přímo u turistické informační kanceláře Blanka. Místní cyklotrasa 5117 vás odsud navede na Jantarovou stezku, po které se vydáte do Moravského krasu na Skalní mlýn, kde vás čeká druhá tabule stezky. Po spojovací trase Jantarové stezky (5/5) se vydejte k Punkevním jeskyním a propasti Macocha, největší turistické zajímavosti Moravského krasu. Čeká vás příjemná projížďka zalesněným Pustým žlebem, v jehož stráních se nachází desítky jeskyní.
Cyklisti
  Třetí tabuli stezky najdete v centru obce Sloup, kam Pustý žleb ústí. Ve Sloupě se za hotelem Broušek napojíte opět na hlavní trasu Jantarové stezky, která vás poměrně náročným stoupáním přivede do obce Ostrov u Macochy, kde je u informačního střediska umístěna další informační tabule, které leží hned při trase. Cca 1,5 km za obcí odbočte na silnici do Vilémovic, dále se vydejte po červené turistické značce vedoucí až do obce Rudice. Po dešti může být část této trasy obtížně sjízdná, proto v tomto případě ve středu obce Vilémovice odbočte vpravo na silnici do Rudice, kde se u Větrného mlýna znovu na tabuli setkáte s vaším průvodcem Srdínkem. Pokračujte s ním po místní cyklotrase 5119 přes Rudické propadání do Jedovnic, místa rekreace a odpočinku, který vám po absolvování poloviny trasy jistě přijde vhod. V Jedovnicích vás po 500 m cedule směřující na Autokemp Olšovec dovedou k poslední informační tabuli v Moravském krasu, která je umístěna právě v autokempu.

Cesta z Jedovnic do Ruprechtova je poměrně nenáročná, vede po kvalitních sypaných lesních cestách. Na začátku Ruprechtova po levé straně v trávníku poblíž hřbitova najdete tabuli Ruprechtov. V případě nepříznivého počasí a blátivého terénu doporučujeme pokračovat dále doprava po silnici č. 379 směrem na Vyškov, na křižovatce se značenou cyklotrasou č. 5071, odbočit doleva a pokračovat po cyklotrase 5071 dále. Na křižovatce s trasou 5074 se opět napojíte na naši stezku. V případě, že počasí přeje, projeďte celým Ruprechtovem přes náves po trase 5072, za obcí odbočte doprava na značenou cyklotrasu č. 5074. Čeká vás nepříliš náročný sjezd a stoupání a průjezd Kateřinským údolím, který může být v případě nepříznivého počasí velmi náročný. Na konci Kateřinského údolí se setkáte s těmi, kdo zvolili alternativní variantu, na křižovatce s cyklotrasou 5071. Po ní překonáte náročné, ale krátké stoupání, na jehož vrcholu po levé straně najdete tabuli U Ježkovic. Sledujíce trasu 5071 odbočíte doprava.

Nejtěžší část stezky máte za sebou, nyní vás čeká už jen celkem pohodlná jízda po kvalitních zpevněných lesních cestách nad Opatovickou přehradou zpestřená sjezdem do údolí Malé Hané. U mostku přes tuto říčku na jejím levém břehu po levé straně spatříte tabuli Opatovická přehrada. Před vámi už je jen cesta po asfaltu po cyklotrasách 5071 a 5029. V Dědicích v zatravněném břehu za kostelem najdete tabuli Dědice, poslední informační tabule Vyškov - Aquapark se nachází nedaleko za podjezdem pod železnicí u plotu u parkoviště před Aquaparkem Vyškov.